

Ситуація, коли інтернет працює нестабільно, а провайдер запевняє, що проблем немає, знайома багатьом користувачам. Адже часом навіть приїзд техніка не допомагає розв’язати проблему. На жаль, навіть за наявності сучасного оптоволоконного підключення та нового роутера інтернет може працювати погано.
Чому так відбувається? Причин є багато, тому ми пропонуємо розглянути всі, щоб з’ясувати, коли виникає помилка з боку провайдера, а коли вона все ж пов’язана з обладнанням чи налаштуваннями в користувача.
Можливі причини поганого інтернет-з’єднання з боку клієнта
- Неправильне розташування роутера
Якщо роутер розташований у невідповідному місці (біля металевих чи дзеркальних поверхонь, за шафою), сигнал погіршується. - Перешкоди на каналі Wi-Fi
Роутер має одну або дві частоти, у кожній з яких є канали Wi-Fi. Якщо у вас висне інтернет або переривається зв’язок, то є ймовірність, що маршрутизатор підключений до дуже заповненого каналу. Як змінити його – читайте тут. - Застаріле обладнання
Роутери старого покоління можуть не підтримувати сучасні технології та стандарти. Новіші моделі (наприклад, Wi-Fi 6) здатні забезпечити більш стабільне з’єднання. - Пошкоджений патчкорд
Патчкорди – це комутаційні кабелі. Вони як оптичні, так і мідні, можуть пошкоджуватися. Якщо ваш патчкорд підключений від роутера безпосередньо до ноутбука чи ПК, огляньте його хоча б на наявність візуальних пошкоджень чи вигинів/загинів.
Зверніть увагу! Якщо підключати кабель до пристрою напряму, то інтернет працюватиме значно стабільніше, ніж через з’єднання Wi-Fi.
- Смартфони та ноутбуки старих моделей
Перевірте, чи ваші пристрої (телефон, ноутбук, планшет) підтримують швидкість, зазначену в тарифі. Наприклад, старіші моделі телефонів або ноутбуків можуть підтримувати лише 100 Мбіт/с, у той час як ви платите за 1000 Мбіт/с.
Також інтернет може зависати через слабкий процесор на смартфоні, нестачу пам’яті на ноутбуці та навіть віруси.
Які проблеми можуть бути з боку провайдера?
- Підключення за старими технологіями
Технології на основі мідного кабелю витої пари (ethernet) або телефонної лінії ADSL вважаються застарілими. Вони не гарантують стабільне з’єднання та більш обмежені по швидкості, ніж оптоволоконна технологія. Якщо провайдер підключив вам інтернет за однією з цих технологій, час змінити її на оптичну. - Браковане інтернет-обладнання (роутер чи ONU)
Зверніться до інтернет-провайдера з проханням провести діагностику вашого обладнання. Застарілий або дефектний роутер може бути причиною нестабільного інтернету. - Перевантаження мережевого комутатора (якщо технологія ethernet)
Якщо обладнання провайдера застаріле, то в години пік, коли всі абоненти активно використовують інтернет, швидкість може падати. Це пов’язано з тим, що через мережевий комутатор проходить занадто багато трафіку, і він не справляється з передаванням даних на всіх портах одночасно. - Пошкоджені кабелі або зовнішнє підключення
Якщо кабелі інтернет-провайдера проходять наземно, їх легше пошкодити, ніж ті, що прокладені каналізаційним шляхом. Наземні кабелі можуть пошкодитися через несприятливі погодні умови або до них можуть дістатися зловмисники. - Неправильне чи неефективне обслуговування лінії провайдером
Якщо маршрутизатори в мережі провайдера неправильно налаштовані або компанія використовує неефективні маршрути, то це може викликати проблеми зі з’єднанням в абонентів.
Як з’ясувати, чия помилка?
- Випробуйте швидкість інтернету
Перевірте швидкість через кабельне підключення та через Wi-Fi. Якщо швидкість через кабель відповідає тарифній, проблема, ймовірно, у роутері чи перешкодах на шляху до сигналу.
- Оцініть стабільність з’єднання
Запустіть функцію ping у командному рядку на своєму ПК, щоб перевірити цілісність з’єднання. Перевірка пінґ – це перший крок, з якого часто починають діагностику, якщо не відкривається сайт або не реагує сервер.
- Підключіть інший пристрій
Спробуйте підключити до мережі інший пристрій, яким ви не користувалися до появи проблеми. Якщо нічого не змінюється, варто звернутися до провайдера.
- Зверніться до служби підтримки
Зателефонуйте на лінію підтримки та вкажіть такі деталі: час, коли виникла та виникає проблема, спосіб підключення (кабель чи Wi-Fi), модель роутера. Попросіть фахівців провести додаткову діагностику.
Що робити, якщо проблему не вдається вирішити?
Якщо зі свого боку ви все перевірили, а проблема залишилася, подумайте про звернення до інтернет-провайдера, виклик техніка або заміну обладнання. Якщо компанія зі свого боку не може виявити чи виправити проблему або зміни допомагають лише тимчасово, тоді слід шукати іншого провайдера.
Важливо: стабільний інтернет залежить не тільки від технічного обладнання, але й від правильного налаштування. Тому найкраще, аби налаштуванням займався інтернет-провайдер. Під час вибору абонентських пристроїв також варто звертатися до спеціалістів, щоб ваше обладнання справлялося зі швидкістю, що буде зазначена в тарифі.
Яким має бути ідеальний інтернет?
Ідеальний інтернет – стабільний, тобто він не зникає та не зависає, тим паче на постійній основі. Швидкість такого інтернету через кабельне з’єднання має відповідати тарифу мінімум на 70%. За умови з’єднання через Wi-Fi швидкість може бути дещо нижчою – коливатися від 40 до 70% (залежно від розташування роутера та інших вищезгаданих факторів).
Інтернет-провайдер завжди має реагувати на запити клієнтів, діагностувати мережу, допомагати знайти причину та розв’язувати проблему зі свого боку. Для своїх абонентів LinkCom робить все можливе, щоб вони користувалися стабільним та швидкісним інтернетом. За це ми отримали найбільше чесних відгуків на Google Maps.
Наша мережа єдина у Львові, що може забезпечити швидкість до 2,5 Гбіт/с для дому та до 10 Гбіт/с для бізнесу. Якщо хочете дізнатися більше, телефонуйте 0 800 217 209 або залиште заявку на сайті.